AJATUSVIIVOJA — oppimisympäristö näyttelykeskus Soihdussa

Jyväskylän yliopiston näyttelykeskus Soihdussa on mahdollisuus tutkia abstraktia - eli ei esittävää - maailmaa. Ajatusviivoja — Ernst Mether-Borgströmin taiteesta inspiraatiota oppimiseen -oppimisympäristö ja oppimateriaali tarjoaa tilaa leikille ja mielikuvitukselle.
AJATUSVIIVOJA — oppimisympäristö näyttelykeskus Soihdussa

Soihdun oppimisympäristö tarjoaa leikkimielisiä lähestymistapoja abstraktin tutkimiseen taiteen ja matematiikan keinoin. Ratkaise tangram-palapelejä, rakenna veistoksia, luo galleriatilaan oma teos tai hahmottele geometrisia muotoja! Oppimisympäristö on suunnattu kaikille uteliaasti ja ennakkoluulottomasti maailmaa tutkiville. Esillä olevien Ernst Mether-Borgströmin (1917-1996) teosten geometriset muodot ja abstraktit elementit tarjoavat inspiraatiota oppimiseen.

Teosten pohjalta on tuotettu Ajatusviivoja-oppimateriaali, jonka tehtävänä on innostaa ympäristön havainnoimiseen ja luovaan työskentelyyn sekä tarjota menetelmiä monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseen. Oppimateriaali sisältää esikoululaisille, 1.-3. luokkalaisille ja 4.-6. luokkalaisille suunnitellut työpajakokonaisuudet, jotka voi toteuttaa päiväkodissa tai koulussa.

Ajatusviivoja-oppimateriaali löytyy osoitteessa: https://aoe.fi/#/materiaali/2090

Tutustu myös muihin Näyttelykeskus Soihdun oppimispaketteihin Tiedemuseon tiedekasvatussivuilla!

Eskari- ja koululaisryhmät voivat varata Ajatusviivoja-oppimisympäristön käyttöönsä Näyttelykeskus Soihdun asiakaspalvelun kautta: kampusmuseo@jyu.fi, puh. 040 805 4579.
Näyttelykeskus Soihtu on avoinna ryhmille ennakkovarauksesta myös arkiaamuisin. Eskari- ja koululaisryhmien vierailut ovat maksuttomia.

AJATUSVIIVOJA - Ernst Mether-Borgströmin taiteesta inspiraatiota oppimiseen

Jyväskylän yliopisto | Avoimen tiedon keskus, tiedemuseo
Näyttelykeskus Soihtu | Kipinä-galleria
Seminaarinmäki, S-rakennus

Avoinna:
ke-pe 12-17
la 12-16

Vapaa pääsy - tervetuloa!

Oppimisympäristö ja oppimateriaali ovat osa JYUniorit – lasten ja nuorten yliopistotoimintaa. JYUniorit - toimintaa toteuttavat yhteistyössä Jyväskylän kesäyliopisto, Jyväskylän yliopiston tiedemuseo ja Keski-Suomen LUMA-keskus. Tutustu JYUniorit-toimintaan: jyu.fi/jyuniorit

JYUniorit-sin_valkea_pohja.png tiedettäkaikille_full_sininen.png

Lisätietoja: