Museologian iltapäiväkahvit 2.5.2024: Nykymuusikot ja elävä perinne: näkökulmia perinnemusiikkikulttuuriin ja interkulttuuriseen yhteistyöhön

Museologian virtuaalisilla iltapäiväkahveilla kohtaavat museoammattilaiset ja museologian ja kulttuuriperinnön tutkijat. Tarjolla on hyvää iltapäiväkahviseuraa parhaiden ajankohtaisten aiheiden parissa. Kevään 2024 kuluessa kuulemme ajankohtaisista väitöstutkimuksista.

Museologian iltapäiväkahvit järjestetään verkossa kerran kuussa torstai-iltapäivisin klo 14–15. Kahveilla kuullaan alustus, jota seuraa vapaa keskustelu aiheesta. Kahvitilaisuudet juontaa museologian työelämäprofessori Leena Paaskoski.

2.5. Suvi Heinonen alustaa otsikolla Nykymuusikot ja elävä perinne: näkökulmia perinnemusiikkikulttuuriin ja interkulttuuriseen yhteistyöhön.

FM, muusikko (AMK) Suvi Heinonen on taustaltaan yhtye- ja orkesterimuusikko, ja hänen pääinstrumenttinsa on viulu. Musiikkitieteen maisteriopinnot hän suoritti Jyväskylän yliopistossa ja tutki pro gradu -tutkielmassaan shetlantilaisen perinneviulumusiikin ornametiikkaa.

Lisätietoja: https://www.jyu.fi/fi/tapahtumat/museologian-iltapaivakahvit-nykymuusikot-ja-elava-perinne-nakokulmia-perinnemusiikkikulttuuriin-ja