Museologian iltapäiväkahvit: Kenen kulttuuriperintö? Tunteet, tilat ja teot -kirjan esittely 7.12.2023 klo 14.00

Museologian iltapäiväkahvit järjestetään verkossa kerran kuussa torstai-iltapäivisin klo 14–15. Kahveilla kuullaan alustus, jota seuraa vapaa keskustelu aiheesta. Kahvitilaisuudet juontaa museologian työelämäprofessori Leena Paaskoski.

Torstaina 7.12. Tuuli Lähdesmäki, Satu Kähkönen, Rita Paqvalén ja Johanna Turunen kertovat Kenen kulttuuriperintö? Tunteet, tilat ja teot -kirjasta.

Jyväskylän yliopiston, Museoviraston ja Kulttuuria kaikille -palvelun asiantuntijat toimittavat parhaillaan Kenen kulttuuriperintö? Tunteet, tilat ja teot -kokoomateosta. Kokoomateos käsittelee kulttuuriperinnön merkityksiä ja omistajuutta koskevia ajankohtaisia teemoja ja kulttuuriperintötyön muutoksia kriittisestä moniäänisestä näkökulmasta. Kriittinen moniääninen tutkimus näistä teemoista on tärkeää sekä kulttuuriperinnön oikeudenmukaisen vaalimisen ja suojelun kannalta että eri yhteisöjen ja ryhmien osallisuuden ja tasavertaisuuden näkökulmasta.

Lisätietoja ja osallistumislinkki:
Museologian iltapäiväkahvit: Kenen kulttuuriperintö? Tunteet, tilat ja teot -kirjan esittely | Jyväskylän yliopisto (jyu.fi)